عماد سوپر استار

۳ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است


یودا

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
شخصیت جنگ ستارگان
یودا

پست استاد جدای
عضو شورای جدای
استاد بزرگ محفل جدای
ژنرال عالی‌رتبه جمهوری
سیاره نامعلوم
نژاد نامعلوم
جنسیت مذکر
قد ۶۶ سانتی‌متر
رنگ مو نامعلوم
رنگ چشم نامعلوم
وفادار به محفل جدای
جمهوری کهکشانی
جنگ‌افزار نامعلوم
وسیلهٔ نقلیه نامعلوم
نقش‌آفرینی از فرانک اُز


یودا (به انگلیسی: Yoda)، شخصیتی خیالی در مجموعه حماسی جنگ ستارگان ساخته جورج لوکاس است. او یک استاد خردمند و مقتدر «جدای» است که در سه‌گانه جدید سری فیلمهای جنگ ستارگان، رهبری شورای جدای‌ها را به عهده دارد و در سه‌گانه پیشین، اولین بار در «امپراطوری ضربه می‌زند»، ظاهر شده و به تعلیم لوک اسکای‌واکر جوان می‌پردازد. فرانک اُز، عروسک‌گردانی و تقلید صدای یودا را در فیلمهای جنگ ستارگان به انجام رسانده‌است.Image result for ‫استاد یودا‬‎

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ مرداد ۹۴ ، ۱۷:۴۱
عماد دابوتی

اوبی‌وان کنوبی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
شخصیت جنگ ستارگان
اوبی‌وان کنوبی
Ben Kenobi.jpg
پست استاد جدای
عضو شورای جدای
ژنرال جمهوری
سیاره نامعلوم
نژاد انسان
جنسیت مذکر
قد ۱٫۷۵ متر
رنگ مو طلایی
رنگ چشم آبی
وفادار به شورای جدای
جمهوری کهکشانی
اتحادیه شورشی‌ها
جنگ‌افزار شمشیر نوری
وسیلهٔ نقلیه نامعلوم
نقش‌آفرینی از ایوان مک‌گرگور
الک گینس

اوبی‌وان کنوبی شخصیتی خیالی در مجموعه شش‌گانه حماسی و علمی تخیلی جنگ ستارگان ساخته جورج لوکاس است.

در قسمت‌های اول تا سوم، او ابتدا یک پاداوان یا شاگرد جدای است که کوای‌گان جین آموزش او را به عهده دارد. پس از کشته شدن کوای‌گان در نبرد با دارت ماول یک لرد مرموز سیت، ابی‌وان به مقام استادی می‌رسد، و به آناکین اسکای‌واکر جوان اصول اولیه جدای شدن را می‌آموزد.

اوبی‌وان، پس از گرایش آناکین به جنبه تاریک نیرو لوک پسر او را با خود به سیاره تاتویین می‌برد، و او را به برادر ناتنی آناکین می‌سپارد. از آن به بعد او همچون زاهدی گوشه‌نشین، به گذران زندگی در تاتوئین پرداخته و در زمان مناسب آموزگار لوک اسکای‌واکر جوان می‌شود، تا او را با مفاهیم فراموش شدهٔ جدای آشنا کند، و از او برای مبارزه با امپراتوری خبیث کهکشانی یک جدای بسازد.

جستارهای وابسته

Image result for ‫اوبی وان‬‎

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ مرداد ۹۴ ، ۱۶:۵۴
عماد دابوتی


سیروس قایقران

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
سیروس قایقران
Ghayeghran.jpg
شناسنامه
زادروز ۱ بهمن ۱۳۴۰
زادگاه بندر انزلی، ایران
تاریخ مرگ ۱۸ فروردین ۱۳۷۷
محل مرگ جاده رشت به تهران، ایران
قد ۱/۷۵
اطلاعات باشگاهی
باشگاه کنونی درگذشته
پُست هافبک
باشگاه‌های حرفه‌ای
سال‌ها باشگاه‌ها بازی (گل)
۱۳۶۱
۱۳۶۱-۱۳۶۹
۱۳۶۹-۱۳۷۰
۱۳۷۰-۱۳۷۲
۱۳۷۲-۱۳۷۵
استقلال انزلی
ملوان بندر انزلی
الغرافه قطر
ملوان بندر انزلی
کشاورز تهران

تیم ملی
۱۳۶۵-۱۳۷۱ پرچم ایران ایران

سیروس قایقران (۱ بهمن ۱۳۴۰ بندر انزلی - ۱۸ فروردین ۱۳۷۷ در جاده رشت به تهران) بازیکن فوتبال ایرانی بود.

محتویات

زندگینامه

سیروس قایقران فرزند زکریا (پرویز) در اول بهمن ماه ۱۳۴۰ در محله کلویر بندر انزلی پا به عرصه هستی نهاد. سیروس از همان ابتدای کودکی به فوتبال در زمینهای خاکی کلویر روی آورد و با استعداد درخشانش به عضویت تیم فوتبال منتخب آموزشگاهها در آمد. وی در سن ۱۶ سالگی در سال ۱۳۵۶ موفق شد به عنوان یکی از مهرهای اصلی در تیمهای نوجوانان و جوانان ملوان استعدادهای خود را به نمایش بگذارد و با مهارتهای منحصربه‌فردش ملوان را به رتبه قهرمانی باشگاههای گیلان رساند. وی در سالهای ۵۷ تا ۶۳ افتخارات زیادی را برای ملوان و گیلان به ارمغان آورد مانند دو گلی که وارد دروازه پرسپولیس کرد و یا گل زیبایی که وارد دروازه تیم منتخب مازندران نمود.

سیروس در سال ۱۳۶۳ به تیم ملی دعوت شد و در سال ۶۶ تنها فوتبالیست شهرستانی بود که دهداری بازوبند کاپیتانی تیم ملی ایران را به بازوان او بست. در سال ۶۷ در جام ملتهای آسیا در قطر، تیم ملی ایران با رهبری سیروس به مقام سومی دست یافت و در سال ۶۹ تیم ایران را با گلهای زیبایش پس از ۲۰ سال به قهرمانی در بازیهای آسیایی پکن رساند. سیروس به الاتحاد قطر (الغرافه قطر فعلی) پیوست و بعد از مدتی بازی در قطر، مجدداً به تیم اول خود ملوان پیوست و این تیم را قهرمان جام حذفی و راهی مسابقات آسیایی کرد.

سیروس در سال ۷۲ به عنوان بازیکن و سپس مربی به تیم کشاورز تهران پیوست و نتایج قابل توجهی بدست آورد. وی سپس به تیم دسته دومی مسعود هرمزگان پیوست و مدتی در آنجا مشغول به مربیگری شد .

در سالهای ۷۶ و ۷۷ سیروس بارها تمایل خود را برای بازگشت به ملوان به عنوان بازیکن یا مربی اعلام کرد. اما در اوایل سال ۷۷ که وی برای تعطیلات نوروز همراه خانواده‌اش به انزلی آمده بود در بازگشت و در حالیکه همراه فرزند، همسر و برادر همسرش در اتومبیل رنوی خود عازم تهران بود در حوالی امامزاده هاشم با کامیون حاوی الوار تصادف نمود که منجر به فوت وی و فرزندش "راستین" گردید.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ مرداد ۹۴ ، ۲۳:۰۱
عماد دابوتی